It broke, but it’s okay, we still have the pieces. We zullen proberen, ontdekken, experimenteren en spelen; misschien falen we, maar dat geeft niet, want dan hebben we de stukken nog. We willen ruimte scheppen voor het creatieve proces, in plaats van ons te richten op disciplines die worden gedefinieerd door objecten, technieken of genres. En onderzoeken wat falen voor ons kan betekenen als we het definiëren als een middel om dominante structuren van succes uit te dagen.
Narges Mohammadi
Kunstenaar Narges Mohammadi betrekt het publiek bij de totstandkoming van de installatie Face of a vase, een nieuw werk dat tijdens het Extrapool Weekend in april van start ging en tijdens dit weekend wordt afgerond.
Het werk van kunstenaar Narges Mohammadi ontstaat vanuit een tussenruimte, een staat van in-betweenness die is verwoven met verschillende culturele geschiedenissen. Haar praktijk richt zich op het creëren van meeslepende installaties en sculpturen die verloren herinneringen belichamen. Voor It broke, but it’s okay we still have the pieces betrekt ze het publiek bij de creatie van Face of a vase, een installatie die de vaas verheft tot een waardevol object los van het praktische doel ervan.
Eunyoung Hwang
Kunstenaar en boek maker Eunyoung Hwang neemt deel aan de eerste editie van Residipi, een lange-afstands samenwerking tussen riso workshop Knust en internationale kunstenaars.
De Koreaanse kunstenaar en boek maker Eunyoung Hwang begon in 2015 in Seoul met Kkamanke Press (Black Dog Press). Kkamanke publicaties werken met een variatie van literatuur, muziek, kunst en design; vaak speels en met gevoel voor humor. Eunyoung heeft in het verleden met Knust samengewerkt aan de publicatie We Can’t Surf. Voor Residipi werken we samen aan het boek met bijbehorende sculpturen Line / Rectangle, een reeks tekeningen van verschillende soorten hout die een spel en ritme aangaan met vlakken en lijnen.